top of page

Askar

#songseriesbywaniardy Askar, 2006 Orang selalu kata saya kuat, sebenarnya saya langsung tidak. Saya pura-pura kuat. (Close friends know this.) Dan saya rasa itu tidak salah. Sepertimana menangis seharian semalaman juga tidak salah. Saya percaya kekuatan ditemukan dalam pelbagai cara dan kita manusia masing-masing berbeza. Saya terfikir bagaimana keadaan minda dan jiwa seorang askar pasca peperangan. Doesn't he feel traumatized? Don't those horrifying images of war and torturing experiences of pain haunt him at night? Then I read- he does. They do. But soldiers pretend that they're OK. Dia berjaga malam, kita tak tahu. Dia tahan sakit, kita tak bantu. I think we are all soldiers in our own ways. We have our battles to fight and endure. Tak kisahlah nak jatuh tersungkur tertonggeng bertelungkup macam mana pun. Janji esok pagi kita kutip diri sendiri; kita bangun. soundcloud.com/waniardy reverbnation.com/waniardy youtube.com/waniardyofficial


Recent Posts
Archive
bottom of page