top of page

Lelaki Cinta Pertama Dalam Dunia

LELAKI CINTA PERTAMA DALAM DUNIA

Kegagalan sebagai seorang pelajar, guru, adik, kakak, sahabat, pekerja, tiada taranya berbanding kegagalan sebagai seorang ibu dan kegagalan sebagai seorang anak. Iya. Kegagalan sebagai seorang anak. Perasaan menyusahkan ayah adalah perasaan yang paling membencikan. Aku, dengan segala kelemahan dan kesalahan aku, tetap jua diterima dia. Dia, walau kadang ada yang kurang senang dan kurang setuju, tetap mahu melindungi aku daripada dosa dan marabahaya. "After everything that has happened, the least that you can do is not make us worry." Hakikatnya aku takkan pernah berjaya membuat beliau tidak risau. Kerana beliau adalah ayah. Dan ayah adalah lelaki cinta pertama dalam dunia. Penuh sabar mengajar aku erti kerendahan hati dan ketidaksempurnaan diri. Tiap hari tanpa lali.

W. A. 301217


Recent Posts
Archive
bottom of page