top of page

Wani Ardy takes on Makassar




Bismillah. Minggu ini - saya Wani Ardy, tuan penerbit saya Rumah Ripta, dan antologi Hujan Bakawali di Rumah Tuhan mewakili Malaysia di Makassar International Writers Festival. InsyaAllah karya terbaru ini bakal dilancarkan di sana. Saya sendiri akan berpentas dan berdiskusi dalam beberapa slot sepanjang festival. Rezeki pengalaman yang berharga sebagai seorang penulis, syukur alhamdulillah. Doakan saya/kami ya!


___


Born in Kuala Lumpur into a Salatiga family, Wani Ardy is a poet, creative writing teacher, and singer-songwriter. Including 'Hujan Bakawali di Rumah Tuhan', Wani has published 9 books / anthologies since 2009, 2 of which are bestsellers; 'Langit Vanilla' and 'Untuk Yang Telah Pergi'. Together with her band, WIDYA, they had represented Malaysia at poetry and art festivals in Jakarta and Singapore.


Dilahirkan di Kuala Lumpur dalam keluarga Salatiga, Wani Ardy adalah seorang penyair, guru penulisan kreatif, dan penyanyi-penulis lagu. Termasuk 'Hujan Bakawali di Rumah Tuhan', Wani telah menerbitkan 9 buah buku solo / antologi sejak 2009, yang mana 2 daripadanya merupakan bestseller iaitu 'Langit Vanilla' dan 'Untuk Yang Telah Pergi'. Bersama grup musiknya WIDYA, mereka pernah mewakili Malaysia di festival-festival puisi dan kesenian di Jakarta dan Singapura.



Recent Posts
Archive
bottom of page