25 Rasul

Iklan dah keluar tv, saya masih cubit diri - "Macam manalah kau boleh berani berani buat benda ni, Waniiiii?" Awak tahu kan saya penakut. Bila sama nama-nama hebat Lokalab menjemput.... saya rasa semut lagi besar daripada saya kot.

Cuma ini bukan pasal saya, awak. Ini pasal ‪25 Rasul‬ kita. Awak tahu kan saya haruk maruk bengkang bengkok macam mana. Tersangat tak layak nak cakap pasal agama.

Tapi saya dibagi pula kisah Nabi Zakaria a.s. Awak tahu kan kisah Nabi Zakaria a.s., ujian dia nak berzuriat. Bab gini memanglah saya lemah (read: dekat). I'm not brave. I'm not a saint. I'm not even a good mom (yet). But I choose to be part of this because it reminds me of Ayah. Ayah has always been my bridge to amazing stories of prophets and inspiring stories of his life, his upbringing.

I thought maybe I can be that bridge. I'm so not the kindest or the most positive person, but maybe I can be a bridge between people and stories of kindness and positivity. Maybe.

Saya pinjam je, awak. Saya takda apa pun.

Hadza min fadhli rabbi.

Thank you, ‪Lokalab‬, for the opportunity.

:')


Recent Posts