top of page

Secret Box

Beberapa hari lepas, seseorang yang rapat dengan saya telah menyebut perkara-yang-tidak-lagi-kita-perkatakan. Sebenarnya kita semua ada perkara-yang-tidak-lagi-kita-perkatakan. Perkara-yang-tidak-lagi-kita-perkatakan adalah hal sulit yakni peristiwa gelap yang meninggalkan kesan pedih dalam hidup/diri kita dan kita membelanja masa yang lama untuk pulih daripadanya.

Selama ini saya fikir saya sudah 80% okay.

Hinggalah seseorang itu menyebutnya lagi.

Tubuh saya goyah menyebabkan daun hati saya gugur. Perut yang lapar tiba-tiba hilang selera. Kaki terbeban, kepala menerawang.

I was disturbed. I got very distracted. I spent hours cleaning up the house just so that my hands and feet were constantly moving 'cause I was shaking and I had to be calm.

Rupanya saya belum sembuh penuh dan ini berita baru buat saya. I'm relearning myself.

Like that secret box we all have and we thought it has disappeared... when it's so near; we just don't take it out of the closet.

Nota: Catatan ini tiada kaitan dengan babak "Dian & kotak dalam lemari" - ia cuma kebetulan yang cantik dan saya suka aja. :)


Recent Posts
Archive
bottom of page