top of page

Refocus

Think nobody laughs at me?

Think again. :)

Bila saya letak jawatan sebagai pensyarah, meninggalkan gaji selesa, dan saya kata saya nak jadi full-time writer and perfomer di usia 32, ingat tak ada orang ketawakan saya?

Ada.

Bila saya budak Subang pindah ke pekan Ipoh, dan saya kata selama beberapa tahun tinggal di sana saya nak buka sebuah bed-and-breakfast, ingat tak ada orang ketawakan saya?

Ada.

Dalam hidup ini, awak, insyaallah akan sentiasa ada orang yang ketawakan kita, dan insyaallah akan sentiasa ada orang yang ketawa bersama kita. Focus on the latter.

Allah Ta'ala is Super Fair. Dia tak bagi kita seronok sangat, Dia tak buat kita susah sangat.

Courage and change does not happen overnight. It took me 14 years to build my thing... I am still forever learning.

And if you work hard, enjoy life, stay grounded, and be grateful, you will see that He is Super Generous too. <3


Recent Posts
Archive
bottom of page