top of page

Mencari Penterjemah Bahasa Isyarat

Saya tidak mungkin dapat lupakan momen bilamana tulisan saya, puisi saya, diterjemah dalam bentuk bahasa isyarat buat pertama kalinya sepanjang 16 tahun saya berpentas. Live and real time by the lovely Ephi Sudirman. (Suwon yo Phi!) Terlalu narsistik saya dalam dunia kepenyairan saya sendiri, sehingga tidak terfikir bahawa dalampada Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, dan Bahasa Jawa yang saya nukilkan itu, wujud satu bahasa ini yang komunitinya tidak kurang besar dan wajar sekali diberi perhatian. Mulai momen itu, saya menyimpan impian untuk mempunyai seorang penterjemah bahasa isyarat tiap kali saya membuat persembahan. Like a band member, maybe? Please tag someone who loves poetry and knows sign language. Insyaallah, together we could create magic.


Recent Posts
Archive
bottom of page